Seo Analizi Nasıl Yapılır

SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO analizi Web sitenizin Google yönergelerine uygun olarak hazırlandıktan sonra yayına alınmadan önce yapılması gereken uygulamaların belirlenmesidir.

SEO analizin amacı sitenizdeki içeriklerin arama motorlarındaki durumunu anlamak ve sitenize girenlerin davranışlarını incelemektir. Google Analytics bu alanda kullanılan en önemli programdır. Sitenize günlük kaç kişi girdiği, hangi yazılarınızın okunduğu ve mouse hareketleri dahil her bilgiyi size ulaştırır.

 
Trafik Analizi
Anahtar kelimelerinizin aylık aranma sayısını bilmenizi sağlayan analizdir. Bize anahtar kelimeden ne kadar ziyaretçi alabileceğimiz konusunda bilgi vermektedir. Böylelikle aranma sayısı yüksek olan kelimelere göre içerik güncellemesi yapılabilir.
Kelime Rekabet Analizi
Anahtar kelimelerdeki rekabet durumunu gösterir. Bunun için Moz aracına ihtiyacınız var, 30 günlük deneme sürümünü deneyebilirsiniz, yada üye olmadan analiz yapmak isterseniz günlük 5 kelimeye kadar aratma yapabilirsiniz.
Hemen Çıkma Oranı
İçeriklerinizin ne kadar süre okunduğunu ve siteye girenlerin başka içeriklere tıklayıp tıklamadığını SEO analizi ile öğrenebilirsiniz.
Dönüştürme Oranı
Analiz yapılırken önemli unsurlar belirlenir ve hedef olarak Google Analytics’e tanımlanır. Reklam almak ve farklı kanalları kullanmak için önemlidir.

SEO Analizi Firmaları İle Anlaşmadan Önce Nelere Dikkat Etmelisiniz?

  • Web, görsel ve harita analizleri yapması gerekir.
  • Firmanın Google yönergelerinden haberdar olması gerekir.
  • HTML ve W3C yeniliklerinden haberdar olmaları gerekir.
  • Kaliteli referanslara sahip olması gerekir.
  • Sitenize hedeflenen sıralara gelme garantisi vermelidirler.
  • Sandbox’a girmeme garantisi vermelidir. Yani sitenizi filtreye düşürmeme garantisi olmalıdır.