Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlik

Pazarlamada bir kurumun görünen yüzüne verilen isim olan kurumsal kimlik,  kurumun imzası niteliğindedir. Değişime kapalı bir yapı olarak belirli dönemlerde firma ve tasarımcıların ortak çalışmasıyla değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile oluşturduğu imajı çok da değiştirmek istemez.

Kurumu anımsatacak, tanıtacak bir tasarım ile kurumsal kimliğe destek olunur. Bu süreçte amblem, ofis mimarisi, çalışanların giyim tarzı, kullanılan kağıtlar, tabelalar, ambalaj ve kartvizit basımına kadar her şey kurumsal kimlik tasarımı içinde yer alır. Bunların ne ölçüde ve nasıl kullanılacağı belirlenir.

Firma için oluşturulan imaj ile tüketicinin hafızasına kazınmak amaçlanır. Bu nedenle reklam yatırımları artırılır.

Kurumsal Kimlik Nelerden Oluşur?

Firmanın yüzü olan kurumsal kimlik için farklı planlar ve tasarımlar yapılıyor. Böylelikle amaca yönelik planlı bir şekilde çalışmak mümkün oluyor. Kurumsal kimlik çalışmasıiçerisindeki taslaklar:

  • Kartvizit taslağı
  • Takvim taslağı
  • CD taslağı
  • E-posta taslağı
  • Antedli zarf taslağı
  • Antedli kağıt taslağı
  • Bülten / duyuru / ilan taslağı
  • Faks taslağı
  • Rapor taslağı
  • Fatura / irsaliye taslağı
  • Not defteri taslağı
  • Web’de kullanılacak malzemeler

Kurumsal Kimlik araçlarının üretimi temel olarak iki bölüme ayrılabilir;

Markalaşmak isteyen firmalar tercih ettikleri renkleri, logoları ve yazı karakterlerini işin uzmanına iletirler. Hatta istedikleri sloganlara göre çalışmalar gerçekleştirilir. Objeler ve görsel öğeler işin sonunda firmaya teslim edilir.

Sizlere kurum içinde ve dışında kimlik çalışmaları sonucu da çeşitli materyaller sağlanır.

Kurum içi: amblem, logo, antetli kağıt, diplomat zarf, kartvizit, dosya, bloknot, makbuz, dijital tasarımlar vb.

Kurum dışı: araç tasarımları, bina cephesi, gazete, dergi, kurumsal web projesi, broşür, katalog, el ilanı, poster, afiş, pankart, mönü, CD etiket, takvim vb.

Kurumsal Kimlik Ne Sağlar?

Rekabet piyasasında yerinizi almak için bu uygulamaya ihtiyacınız var. Pazarlama artık iletişim öğelerine dayalı. Kendinizi tanıtmak, markalaşmak ve ürünlerinizi pazarlamak istiyorsanız; logonuzdan kullandığınız kaleme kadar kurumsal öğelerinizi oluşturmalısınız. Marka yaratma sürecinin ilk ve en önemli adımını tamamlarsanız kendinizi daha iyi tanıtmış olacaksınız.

Kurumsal Kimliği Yapacak Ajansı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar Nelerdir?

Bir ajans ya da kişiye kurumsal kimlik çalışmanızı emanet ederken dikkat etmeniz gereken şeyler var. Öncelikle sizi anlayan insanlarla çalışmalısınız. Sonrasında kişi ya da kurumun yeterliliğine emin olmalı, yazılı bir geri bildirim istenmeli, sektöre yakın olmalıdır. Ayrıca yapmış oldukları çalışmalar ve referanslar da sizler için geçerli unsurları oluşturmalıdır. Yaratıcı ekiplerle çalışmak hedefleriniz doğrultusunda çalışmanızı hızlandırcakatır.