İnternet Reklamcılığı

İnternet Reklamcılığı

İnternet reklamcılığı hedeflediğiniz kitleye; ürün ve hizmetlerinizi en etkileyici ve güçlü bir şekilde tanıtmanızı sağlayabilecek reklamcılık türüdür. Gazete, dergi, televizyon ve radyo ile karşılaştırıldığında daha modern, ulaşılabilir, etkili ve düşük maliyetli olması nedeniyle avantaj sağlamaktadır. Bilgiye en kısa sürede ulaşma aracı olan internet son yıllarda reklamcılık sektörünün en önemli silahlarından biri olmuştur.

Bu şekilde öncelikle kişilere direkt ulaşılarak çeşitli ölçüm yöntemleriyle reklam verene stratejik önem taşıyacak raporlar sunabilen ve geri dönüşümü belgeleyebilen bir sistem. Diğer avantajı da düşük bütçelerle yapılması. Bu gibi nedenlerle dünyada reklam verenler tarafından tercih edilen bir reklamcılık dalıdır.

İnternet Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

İnternet reklam hizmetleri er geçen gün önemini artırıyor ve çok yaygın bir uygulama alanı buluyor. Google, Yahoo, Facebook, Bing, Yandex internet reklam, içerikle Adsense, Adnet, YouTube, Messenger gibi reklam çeşitleri ile görüntüleme ve tıklanma özelliği artırılan ürün ve hizmetlerin kişiye kar amaçlı geri dönmesi hedefleniyor. 

Çeşitli kurumların özel hizmet verdiği bu alanda sırasıyla şu işlemler yapılır:

Dijital Medya Planlama
Burada öncelikle hedefler belirlenir. Markanın hangi mesajı, hangi mecrada, hangi formatta, ne kadar sürede ve ne kadar bütçe ile ileteceği tanımlanır. Yaratıcı bir mesaj belirlenir. Görseller ve içerikler düzenlenir.
Facebook Reklamları
Facebook üzerinde markanızın tanıtımını kolayca yapmanızı sağlar. Tıklama başı (CPC) ve gösterim başı (CPM) olmak üzere iki türlü reklam seçeneği vardır. Takipçi sayfaları açabilir, tüketicilere daha kolay ulaşabilirsiniz.
Google Reklamları
Adsense reklam servisleri ile sayfa içi, en üst ve en alt alanda ve sağ kolonda reklam yayınlanır. Tüketiciye direkt ulaşma avantajı sağlar. Reklamlara tıklayan kullanıcı başına ücretlendirme yapılır.
Banner Reklamları
Banner kampanyaları, genel olarak görüntüleme bazlı ücretlendirilmektedir veinternet reklamcılığı alanında en popüler reklam türüdür. Web sitelerine ilgi çekici ve etkili reklamlar yapılarak ziyaretçilerin isteklerine karşılık verebilecek ürünler sunulur.
Takip Ve Raporlama
İnternet Reklamcılığı yapılırken en önemli basamaklardan biri de takip ve raporlamayı gerçekleştirmektir. CTR ( Tıklanma Oranı ) ve CR ( Dönüşüm Oranı ) ve benzeri istatistikler takip edilerek reklam hedeflemeleri dinamik olarak güncellenir.

İnternet Reklamcılığı İçin 10 Neden?

  • Erişim
  • Markalaşma
  • Uygunluk
  • Yaratıcılık
  • Bağlılık
  • Sosyallik
  • Hesap verebilirlik
  • İnteraktivite
  • Gerçek zamanlılık
  • Mobil internet
İnternet Reklamcılığı